Rozmowa z prof. Edytą Gruszczyk-Kolczyńską o uzdolnieniach matematycznych u dzieci i o tym jak zapewnić im sukcesy w nauce matematyki.

plakat
Kategoria
Spotkanie autorskie
Date
03 04 2024 18:00 - 19:30
Miejsce
Nowosądecka Mała Galeria - Mała Galeria, 35, Jagiellońska, Stare Miasto, Osiedle Stare Miasto, Nowy Sącz, województwo małopolskie, 33-300
Telefon
E-mail
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Powiat
Nowy Sącz
Załącznik

Zapraszamy już 3 kwietnia o godzinie 18:00 na rozmowę z prof. Edytą Gruszczyk-Kolczyńską o uzdolnieniach matematycznych u dzieci i o tym jak zapewnić im sukcesy w nauce matematyki, oraz o efektach Nowosądeckiego Projektu Edukacyjnego, którą poprowadzi Magdalena Majka, z-ca prezydenta Nowego Sącza.

prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska - polska pedagog, profesor zwyczajny, wieloletnia kierownik Katedry Wspomagania Rozwoju i Edukacji Dzieci Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Autorka podręczników, książek, artykułów i skryptów akademickich, członek Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN.

Przedmiotem jej działań naukowych są niepowodzenia w uczeniu się matematyki i działania naprawcze. Podstawą w potraktowaniu tego zagadnienia przez prof. Gruszczyk-Kolczyńską było udokumentowanie znaczenia dojrzałości emocjonalnej dziecka przy pokonywaniu trudności napotkanych w trakcie uczenia się matematyki. W swoich badaniach określiła mechanizmy narastania trudności wiodących do niepowodzeń szkolnych i do niszczenia psychiki dziecka oraz opracowała skuteczne programy wspomagania dzieci w ich rozwoju. Zajmuje się również diagnozą możliwości umysłowych dzieci, ich wiedzy i umiejętności matematycznych - opracowała wskaźniki dojrzałości do uczenia się matematyki w szkole oraz sposoby diagnozowania tej dojrzałości przez nauczycieli. Jest autorką koncepcji Dziecięcej matematyki, która wspomaga rozwój umysłowy dzieci w przedszkolu i w pierwszych latach nauczania szkolnego, w szczególności w ich rozwoju zdolności do skupiania uwagi i zapamiętywania. Od 2019 roku we współpracy z Urzędem Miasta Nowego Sącza i Fundacją NEWAG wdraża i nadzoruje w pięciu nowosądeckich szkołach projekt Nowosądeckiej Innowacji Matematycznej.